Idén bakom "halsband till passerkort"

Många personer måste idag bära passerkort eller id-kort på sina arbetsplatser. En del måste även ha passerkortet i ett band runt halsen. Idén till passerkortshalsbanden kom till då jag tröttnade på de fula och obekväma nyckelbanden som min arbetsgivare delade ut tillsammans med passerkorten.

Varför kan jag inte vara fin samtidigt som jag bär omkring på passerkortet? - Idén var född!

Jag gjorde ett par halsband till mig själv som jag började ha på jobbet. Uppenbarligen var jag inte ensam om att vilja vara fin på arbetet. Idén spred sig på arbetsplatsen. Sedan dess har jag tillverkat halsband till mina kollegor på beställning.

Men varför ska bara kvinnor på min arbetsplats få känna sig fina? Självklart ska alla som vill få möjligheten att bära ett smycke som de tycker om även när de är på arbetet och trots att de måste ha passerkortet runt halsen. För att tillgodose detta behov startades sidan Fina Smycken. Nu kan alla som vill få tillgång till ett handgjort smycke, oavsett om det är för att bära passerkort i eller för att ha till vardags eller fest.

 
Pim's Fina Smycken - design template by Templates para novo blogger